Автор: Петър Бучков
Фотография: finansirane.eu
Публикувана на: 30-03-2014 г.
Стартира поредната изява на Държавен фонд земеделие за раздаване на 38 милиона лева европейски субсидии за западащите ни селски региони. Но за закупуване на джипове, лимузини, яхти, самолети и хеликоптер! Това обяви в „На светло с Люба Кулезич” председателят на Асоциацията на бенефициенти по европроекти Ивайло Здравков. Дъхът на калинки и на тяхната употреба са направо душещи. Демек там, където трябва да ухае на тор, ще смърди на ненужен лукс. Най-стресиращото е, че това се случва през главите на шефовете в Министерство на земеделието и вицепремиера по икономиката Даниела Бобева. Фонд земеделие все повече замязва на своеволен феодал. И то чрез прословутите калинки, които с чутовна скорост мутират в хищни „дзверове“. Прилича на филм на ужасите „Калинки яхат яхти в пущинака”.
Ревът на бедните селяни бил за джипове и яхти!?
Може да сме най-бедните в Европейския съюз, но мечтите ни са мегаломански! Така би трябвало да се разчита одобрението на Държавен фонд земеделие 38 милиона лева от европейските субсидии за западащите селски региони да бъдат отпуснати за закупуване на следните „дреболии”: 243 джипа, 237 лимузини, 3 кемпера, 15 яхти , 2 самолета и един хеликоптер. Данните, обявени от г-н Ивайло Здравков са меко казано стресиращи,
Как е възможна подобна наглост в условия на бълваща мизерия по селата!?
Простичко, обясни г-н Здравков. Европейските стандарти, при нашите условия, са поставили начело в оценъчната си система за финансиране, развитието на прословутия селски туризъм. Максималната възможна субсидия е в размер на 200 хиляди евро, като една от опциите е тя да бъде поискана само и единствено за закупуване на моторни превозни средства за дейността (развитие на селски туризъм в западащи селски региони).
Всички останали проекти (на хората, които се скъсват от бачкане) за мандри, консервни цехове, месарски цехове и пр. са с доста по-нисък рейтинг в оценъчната система (спусната от Брюксел) за отбиране на подходящите кандидати за евросубсидията.
Суперско решение за старите европейски демокрации, но у нас закачките са непредвидими. Явно са нямали и бъкел представа от калинковидните ни интерпретации по темата „Усвояване“.
Поредният инструмент за източване се оказва нежността в евронамеренията.
Според еврометодологията, шанс за най-добро класиране в съревнованието за евросубсидиите имат фирми – еднолични търговци (ЕТ-та), регистрирани във въпросните бедни селски региони от дами на възраст между 18 и 40 години! Изборът на този възрастов женски диапазон, предполага замисъл на инвеститора-дарител за родова приемственост на бизнеса!?
Явно не им е и минала през акъла мисъл, че е възможно (в техния демократичен свят) някой да се сдобие безплатно с джип или яхта, като накара млада селянка да си регистрира еднолична фирма.
Не са се замислили (уви), че в родината на ракията няма невъзможни неща!
Както сме най-бедната страна в Европейския съюз, така се и превърнахме в държава на калинките ( шестващата шуробаджанащина при кадрирането в администрацията)… Та в тази бедна страна, родина на ракиите, не е никакъв проблем да кандърдисаш млада дама в бедните селски региони да си регистрира фирма… За шише ракия, кубик дърва, хляб за дечицата… И после да носи отговорност, за неизпълнени ангажименти!
Резултатът – тарикатът „продуцент” ще кара безплатна лимузина (най-предпочитани са джиповете BMW-X6), а селският туризъм – кучета го яли! Отговорността за неизпълнения проект ще носят наивните, бедни дами „бизнесменки”.
Това е изводът от изнесеното от Ивайло Здравков пред Люба Кулезич.
По-тревожното ни е как държавата ни го допуска?
За скандално-рисковата ситуация и евентуални негативни последици, от Асоциацията на бенефициентите по европейски проекти са са сигнализирали отговорните фактори в държавата още на 26-ти август 2013 г в лицето на г-н Румен Порожанов ( Изпълнителен директор на Държавен фонд земеделие), проф. Димитър Греков (министър на земеделието) и г-жа Даниела Бобева (заместник министър-председател по икономическото развитие).
На 1 октомври 2013 г. получават отговор от зам.-премиера Даниела Бобева, че становището на експерти в Министерство на икономиката и енергетиката
„ Проект, включващ единствено инвестиция, свързана със закупуване на транспортно превозно средство, не попада в обхвата на приоритетното подпомагане с насока „развитие на интегриран селски туризъм”.
Дословно същото становище виждаме и в указанията, изпратени за приложение на 2 декември 2013 г. от заместник земеделския министър Явор Гечев до заместник изпълнителния директор на Държавен фонд Земеделие г-жа Виолета Александрова.
И до тук с градивните предложения.
Държавен фонд демонстрира тотална феодална надменност и не зачита указанията. Г-н Здравков разказа как г-жа Александрова в прав текст му заявила, че няма да преразглежда процедурата, защото „тези с мерцедесите” щели да ги съдят (кандидатите за закупуване на луксозните превозни средства с европарите, дарени за развитие на западналите ни селски региони).
От Асоциацията на бенефициентите по европейски проекти сезират отново висшите държавни структури на 7 февруари 2014 г. с предупреждение, че ако не вземат мерки, ще сигнализират и институциите на Европейския съюз. И предупреждават, че това би довело директно до
спиране на Програмата за развитие на селските райони за България, до изясняване на обстоятелствата”.
Повече от месец ясна реакция от компетентните фактори няма.
Пяната на скандала е ярък конфликт на интереси във „феодалната зона” Фонд Земеделие.
От месеци в медиите ни се лансират информации за задълбочен процес на анализ в европейските служби на обстоятелството, че шефът на Държавен фонд Земеделие Мирослав Николов и заместничката му Виолета Александрова освен дългогодишни интимни партньори са и бизнес-съдружници в действаща фирма за консултации на кандидати за финансиране по европроекти.
„Да спрем Държавен фонд Земеделие да раздаде парите ни за джипове и самолети!”
е последният апел на Ивайло Здравков от името на БАБЕП. Ако бездействието на държавата по темата за поредното калинкоидно източване продължи, от асоциацията ще са принудени да сезират европейските институции. А това ще доведе автоматично до стопиране на плащанията на най-значителната за държавата ни европрограма – за подпомагане развитието на селските региони.
Според Ивайло Здравков следва да се разгледат другите проекти, отлежаващи вече десет месеца и за изработването, на които всеки кандидат е вложил до 40 000 лв.
Кой ще плаща сметката?
Ревът на бедните селяни бил за джипове и яхти!?
Може да сме най-бедните в Европейския съюз, но мечтите ни са мегаломански! Така би трябвало да се разчита одобрението на Държавен фонд земеделие 38 милиона лева от европейските субсидии за западащите селски региони да бъдат отпуснати за закупуване на следните „дреболии”: 243 джипа, 237 лимузини, 3 кемпера, 15 яхти , 2 самолета и един хеликоптер. Данните, обявени от г-н Ивайло Здравков са меко казано стресиращи,
Как е възможна подобна наглост в условия на бълваща мизерия по селата!?
Простичко, обясни г-н Здравков. Европейските стандарти, при нашите условия, са поставили начело в оценъчната си система за финансиране, развитието на прословутия селски туризъм. Максималната възможна субсидия е в размер на 200 хиляди евро, като една от опциите е тя да бъде поискана само и единствено за закупуване на моторни превозни средства за дейността (развитие на селски туризъм в западащи селски региони).
Всички останали проекти (на хората, които се скъсват от бачкане) за мандри, консервни цехове, месарски цехове и пр. са с доста по-нисък рейтинг в оценъчната система (спусната от Брюксел) за отбиране на подходящите кандидати за евросубсидията.
Суперско решение за старите европейски демокрации, но у нас закачките са непредвидими. Явно са нямали и бъкел представа от калинковидните ни интерпретации по темата „Усвояване“.
Поредният инструмент за източване се оказва нежността в евронамеренията.
Според еврометодологията, шанс за най-добро класиране в съревнованието за евросубсидиите имат фирми – еднолични търговци (ЕТ-та), регистрирани във въпросните бедни селски региони от дами на възраст между 18 и 40 години! Изборът на този възрастов женски диапазон, предполага замисъл на инвеститора-дарител за родова приемственост на бизнеса!?
Явно не им е и минала през акъла мисъл, че е възможно (в техния демократичен свят) някой да се сдобие безплатно с джип или яхта, като накара млада селянка да си регистрира еднолична фирма.
Не са се замислили (уви), че в родината на ракията няма невъзможни неща!
Както сме най-бедната страна в Европейския съюз, така се и превърнахме в държава на калинките ( шестващата шуробаджанащина при кадрирането в администрацията)… Та в тази бедна страна, родина на ракиите, не е никакъв проблем да кандърдисаш млада дама в бедните селски региони да си регистрира фирма… За шише ракия, кубик дърва, хляб за дечицата… И после да носи отговорност, за неизпълнени ангажименти!
Резултатът – тарикатът „продуцент” ще кара безплатна лимузина (най-предпочитани са джиповете BMW-X6), а селският туризъм – кучета го яли! Отговорността за неизпълнения проект ще носят наивните, бедни дами „бизнесменки”.
Това е изводът от изнесеното от Ивайло Здравков пред Люба Кулезич.
По-тревожното ни е как държавата ни го допуска?
За скандално-рисковата ситуация и евентуални негативни последици, от Асоциацията на бенефициентите по европейски проекти са са сигнализирали отговорните фактори в държавата още на 26-ти август 2013 г в лицето на г-н Румен Порожанов ( Изпълнителен директор на Държавен фонд земеделие), проф. Димитър Греков (министър на земеделието) и г-жа Даниела Бобева (заместник министър-председател по икономическото развитие).
На 1 октомври 2013 г. получават отговор от зам.-премиера Даниела Бобева, че становището на експерти в Министерство на икономиката и енергетиката
„ Проект, включващ единствено инвестиция, свързана със закупуване на транспортно превозно средство, не попада в обхвата на приоритетното подпомагане с насока „развитие на интегриран селски туризъм”.
Дословно същото становище виждаме и в указанията, изпратени за приложение на 2 декември 2013 г. от заместник земеделския министър Явор Гечев до заместник изпълнителния директор на Държавен фонд Земеделие г-жа Виолета Александрова.
И до тук с градивните предложения.
Държавен фонд демонстрира тотална феодална надменност и не зачита указанията. Г-н Здравков разказа как г-жа Александрова в прав текст му заявила, че няма да преразглежда процедурата, защото „тези с мерцедесите” щели да ги съдят (кандидатите за закупуване на луксозните превозни средства с европарите, дарени за развитие на западналите ни селски региони).
От Асоциацията на бенефициентите по европейски проекти сезират отново висшите държавни структури на 7 февруари 2014 г. с предупреждение, че ако не вземат мерки, ще сигнализират и институциите на Европейския съюз. И предупреждават, че това би довело директно до
спиране на Програмата за развитие на селските райони за България, до изясняване на обстоятелствата”.
Повече от месец ясна реакция от компетентните фактори няма.
Пяната на скандала е ярък конфликт на интереси във „феодалната зона” Фонд Земеделие.
От месеци в медиите ни се лансират информации за задълбочен процес на анализ в европейските служби на обстоятелството, че шефът на Държавен фонд Земеделие Мирослав Николов и заместничката му Виолета Александрова освен дългогодишни интимни партньори са и бизнес-съдружници в действаща фирма за консултации на кандидати за финансиране по европроекти.
„Да спрем Държавен фонд Земеделие да раздаде парите ни за джипове и самолети!”
е последният апел на Ивайло Здравков от името на БАБЕП. Ако бездействието на държавата по темата за поредното калинкоидно източване продължи, от асоциацията ще са принудени да сезират европейските институции. А това ще доведе автоматично до стопиране на плащанията на най-значителната за държавата ни европрограма – за подпомагане развитието на селските региони.
Според Ивайло Здравков следва да се разгледат другите проекти, отлежаващи вече десет месеца и за изработването, на които всеки кандидат е вложил до 40 000 лв.
Кой ще плаща сметката?